Schepenen Geert Antonio en Els Devlies vervolledigen top drie

Op 2 februari 2024, over deze onderwerpen: Gemeenteraadsverkiezingen 2024

Tijdens de nieuwjaarsreceptie maakte N-VA Rumst bekend wie er naast lijsttrekker Jurgen Callaerts op de plaatsen twee en drie zal staan: dat zijn huidige schepenen Els Devlies en Geert Antonio

Dat Jurgen Callaerts dit najaar bij N-VA op de eerste plaats zal staan voor de lokale verkiezingen in Rumst, was al eerder bekend gemaakt. Tijdens de jaarlijkse receptie maakte onze voorzitter Bruno Koninckx ook de namen voor de tweede en derde plaats bekend: ‘ons bestuur heeft unaniem beslist om Els Devlies en Geert Antonio voor te dragen voor deze plaatsen. Zij hebben samen met Jurgen deze bestuursperiode sterk werk geleverd, en ons bestuur ziet hen daar graag op voortbouwen’.

‘We hebben de afgelopen jaren grote stappen voorwaarts gezet voor een beter, aangenamer en veiliger Rumst. En dat ondanks moeilijke omstandigheden zoals corona, de oorlog in Oekraïne en de energiecrisis. Dat beleid willen we graag verder zetten,’ vult huidig burgemeester Jurgen Callaerts aan. ‘Dat Jurgen ook eerste opvolger is op de Vlaamse lijst voor N-VA provincie Antwerpen, is een teken dat zijn kwaliteiten ook hogerop in de partij worden erkend,’ gaat Bruno Koninckx verder. ‘Die eerste opvolgersplaats biedt een grote kans om effectief in het Vlaams parlement te kunnen zetelen, waardoor Rumst eindelijk ook iemand in Brussel zal hebben die daar als burgemeester lokale dossiers rond bijvoorbeeld mobiliteit kan aankaarten.’

Schepen Els Devlies uit deelgemeente Terhagen werd pas bij het begin van deze legislatuur politiek actief. Ze heeft onder meer op het vlak van sociaal- en ouderenbeleid veel werk verricht, maar heeft ook oog voor het ruimere plaatje: ‘We hebben in de huidige legislatuur een grote stap voorwaarts gezet om een visie voor Rumst op langere termijn te ontwikkelen en dat willen we graag verder zetten,’ aldus Els Devlies.

Geert Antonio draait al lang mee in de lokale politiek, en heeft als schepen en burgemeester zijn strepen verdiend. Ook hij is enthousiast om de komende jaren zijn rol als schepen te blijven uitoefenen: ‘We willen graag verder bouwen aan leefbare dorpskernen en een financieel gezonde gemeente. Onze ervaren bestuurders, met een hart voor onze drie deelgemeenten, zetten zich elke dag in voor het algemeen belang van al onze inwoners.’

Voorzitter Bruno Koninckx kijkt de verkiezingen vol vertrouwen tegemoet: ‘We hebben niet alleen met de burgemeester en twee schepenen, maar ook met onze fractieleden bewezen dat we heel degelijk beleid kunnen voeren, met oog voor de noden van al onze inwoners. Dit voorjaar zullen we met een volle lijst komen met sterke profielen uit letterlijk en figuurlijk alle hoeken van onze gemeente.’