Inwoners Rumst krijgen nieuwe website

Op 5 februari 2024
Homepagina van de gemeente Rumst

De gemeente Rumst lanceert vandaag haar gloednieuwe website. De vernieuwde website is gebruiksvriendelijker, efficiënter en biedt een betere toegang tot digitale diensten voor de inwoners.

Hoger gebruiksgemak, meer online - De vorige website dateerde al van 2015 en was toe aan een update. De nieuwe versie is ontworpen met het oog voor gebruiksgemak en bevat een krachtige zoekfunctie. Op de startpagina vinden inwoners snel en eenvoudig links naar belangrijke informatie, zoals openbare werken, actueel nieuws en het beveiligde thuisloket. "Dankzij het vernieuwde thuisloket kunnen inwoners voortaan tal van zaken online regelen, waardoor ze zich niet meer naar het gemeentehuis hoeven te verplaatsen," zegt burgemeester Jurgen Callaerts, bevoegd voor Communicatie en ICT. "Dat was een belangrijke vraag van de inwoners, die we met deze nieuwe website beantwoorden."

Gebaseerd op burgerbevraging - De vernieuwing van de website kadert in de ambitie van het gemeentebestuur om de digitale dienstverlening te verbeteren. Uit de gemeentemonitor van Agentschap Buitenlands Bestuur bleek dat de tevredenheid van de Rumstenaar over de digitale diensten beter kon. "We hebben dan ook uitgebreid onderzoek gedaan naar de noden van de inwoners," aldus burgemeester Callaerts. "We baseerden ons op de resultaten van de gemeentemonitor en voerden een online bevraging uit. De nieuwe website is het resultaat van die grondige analyse."

De nieuwe website van Rumst is te bezoeken via www.rumst.be.