Nieuwe parking Klein Molenveld geopend

Op 16 maart 2024, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Nieuwe parking Kleine Molenveld geopend

Het centrum van Rumst verwelkomt een nieuwe toevoeging om de parkeerdruk te verlichten. De recent geopende parking Klein Molenveld, gelegen tussen het Romeins Veld en het Molenveld, biedt namelijk 26 gloednieuwe parkeerplaatsen, inclusief plaatsen voor mensen met een beperking en elektrische voertuigen.

Het gemeentebestuur heeft zich, onder leiding van schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Geert Antonio, ingezet om deze nieuwe voorziening te realiseren met het doel om een antwoord te bieden op de groeiende parkeeruitdagingen in het centrum van Rumst. De parking is makkelijk bereikbaar voor de inwoners die winkelen in de Molenbergstraat of de bus willen nemen.

"De parking biedt meer dan enkel 26 parkeerplaatsen. We hebben ook gezorgd voor voldoende groene ruimte en energiezuinige ledverlichting, wat past binnen onze duurzaamheidsdoelstellingen," benadrukt de schepen.

De nieuwe parking is niet alleen een praktische toevoeging aan het centrum, maar ook een esthetische, met aandacht voor groenvoorzieningen en een voet- en fietsverbinding tussen het Romeins Veld en het Molenveld.

Het project heeft veel betrokkenheid van de lokale gemeenschap gekend, met verschillende bewonersvergaderingen en aanpassingen aan de plannen om maximaal aan de wensen van de buurt te beantwoorden. "We hebben er inderdaad alles aan gedaan om aan de wensen van de bewoners te voldoen," verklaart schepen Antonio. "Zo is de parking toegankelijk voor voetgangers en fietsers, hebben we tuinpoortjes geïnstalleerd voor bewoners die directe toegang tot de parking willen en komt er een haag om inkijk in de tuinen tot een minimum te beperken."

Naast de parkeerplaatsen biedt de parking ook fietsenstallingen en twee plaatsen voor personen met een beperking. Binnenkort zal er ook een openbare laadpaal voor elektrische voertuigen worden geïnstalleerd, waarmee de parking inspeelt op de groeiende behoefte aan duurzame mobiliteit.

Burgemeester Jurgen Callaerts sluit af: "Na vele jaren van planning en voorbereiding zijn we verheugd met dit resultaat. De nieuwe parking Klein Molenveld zal een waardevolle toevoeging zijn aan onze gemeente en we hopen dat het bijdraagt aan een vlottere en duurzamere mobiliteit in ons centrum."

Toegangsweg vanuit de Molenbergstraat

Verbinding naar het Romeins Veld