N-VA Rumst organiseert lichtjesactie op 23 oktober

Op 23 oktober 2023, over deze onderwerpen: Verkeersveiligheid
N-VA Rumst deelt 400 lichtjes uit aan fietsers

Naar jaarlijkse gewoonte organiseert N-VA Rumst in de herfst een actie waarbij ze aan de schoolgaande jeugd en andere fietsers lichtjes uitdeelt. De bedoeling is om de jeugd ervan bewust te maken dat verlichting op de fiets van letterlijk levensbelang is in het verkeer, zeker tijdens de donkere maanden. Concreet deelt N-VA Rumst 400 lichtjes uit aan de oversteekplaats voor fietsers aan het einde van de expresweg, de drukste fiets oversteekplaats van de hele regio.

‘We merken dat de jeugd deze actie apprecieert, want elk jaar nemen ze de lichtjes gretig aan en er zijn ook veel kinderen die de lichtjes van vorig jaar nog aan hun fiets hebben hangen,’ zegt Bruno Koninckx, voorzitter N-VA Rumst. ‘Naast meer structurele maatregelen die we de laatste jaren hebben genomen, zoals het invoeren van zone 30 in de dorpscentra en het verbeteren van de fietspaden, is dit soort van bewustmaking ook heel belangrijk,’ vult burgemeester Jurgen Callaerts (N-VA) aan.