VLOTTER Maakbedrijf steekt handen uit in strijd tegen Corona

Op 22 april 2020

Net zoals voor vele bedrijven betekent de uitbraak van het COVID-19 virus voor Vlotter Maakbedrijf een zware economische tegenvaller. Bij het maatwerkbedrijf, dat zo’n 200 doelgroep medewerkers een duurzame werkplek biedt, vielen de activiteiten in de fiets- en -wielbouw grotendeels weg omdat er geen onderdelen meer geleverd konden worden vanuit het buitenland. Vlotter Maakbedrijf wist dit alles om te buigen naar een positief verhaal via een bijzonder samenwerkingsinitiatief dat in gang werd gezet door ‘MakersAgainstCorona’.

MakersAgainstCorona startte als een initiatief van een klein groepje bedrijven (E-demonstrations, Fablabs, Vlotter, …) met als doel gelaatschermen te produceren voor degene die ze het meest nodig hebben. “Voor Vlotter was het vanzelfsprekend om mee te stappen in dit sociale project omdat dit perfect onze visie en waarden weergeeft”, legt Vlotter-voorzitter Bram Van Keer uit. “Met de assemblage van spatmaskers bieden we een broodnodige ondersteuning voor de vrouwen en mannen die dagelijks in de frontlinie staan in de strijd tegen het corona virus. Tegelijkertijd nemen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en kunnen we een deel van onze doelgroep medewerkers aan het werk houden zodat zij niet in de tijdelijke werkloosheid terecht komen”, aldus Van Keer.

Een 20-tal doelgroep medewerkers produceerde ondertussen al meer dan 25 000 spatmaskers voor de zorgverstrekkers.

“Vanaf heden gaan we ook spatmaskers voor kinderen produceren, wanneer de scholen binnenkort open zouden gaan kunnen deze spatmaskers in combinatie met katoenen maskers helpen onze kinderen te beschermen tegen het virus. Organisaties die interesse zouden hebben in deze spatmaskers kunnen rechtstreeks contact opnemen met Vlotter Maakbedrijf via maakbedrijf [at] vlotter.be”, besluit Bram Van Keer