Speelterrein 3Rivieren krijgt nieuwe speeltuin

Op 17 april 2024, over deze onderwerpen: Jeugd, Toerisme

Het gemeentebestuur heeft aangekondigd dat er een nieuwe speeltuin komt op de site van de 3Rivieren, een locatie die bekendstaat om haar vele toeristische troeven en naast het drukst befietste fietspad van de provincie ligt.

De huidige speelruimte is een verzameling van verschillende verouderde speeltoestellen en is daarom toe aan vernieuwing. Het nieuwe terrein zal worden afgestemd op het aankomende Museum Rupelklei, waardoor de gehele site aantrekkelijker zal worden voor zowel omwonenen als bezoekers. Een van de criteria is bijvoorbeeld dat de materialen van de speeltuin opgaan in de natuurlijke omgeving.

Gezien de educatieve functie van het museum, zal een aanzienlijk deel van de bezoekers bestaan uit kinderen van verschillende leeftijdscategorieën. Daarom is het van belang dat de nieuwe speeltuin toegankelijk is voor zowel kleuters als kinderen die naar de lagere school gaan.

De prijsvraag voor het ontwerp van de nieuwe speeltuin is net uitgeschreven. Na de selectie van het eerste ontwerp zal er een participatiemoment volgen. Het definitieve ontwerp wordt vervolgens aan het einde van het jaar verwacht, waarna de plaatsing zal volgen.