N-VA schuift Jurgen Callaerts naar voor als kandidaat-burgemeester

Op 1 februari 2018
Foto persbericht lijsstrekker

Het afdelingsbestuur van N-VA Rumst heeft Jurgen Callaerts aangeduid als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Jurgen is momenteel schepen van Financiën, Jeugd en Communicatie. Huidig burgemeester Geert Antonio zal de 3de plaats bekleden.

Jurgen Callaerts is 33 jaar en woont al zijn hele leven in Rumst, samen met zijn partner Jolien en hun dochtertje Marit. Hij werd in 2012 schepen voor de N-VA.

“Ik ben natuurlijk zeer trots en dankbaar dat ik deze kans krijg. Ik ga ze met beide handen grijpen, ook omdat ik weet dat ik een fantastisch team rond mij heb staan. We hebben in 2011 haast vanuit het niets een afdeling uit de grond gestampt en werden een jaar later de grootste partij van Rumst. We mogen terugkijken op een mooi parcours, waarbij we met onze schepenen, en de laatste twee jaar met Geert Antonio als burgemeester, voor ingrijpende veranderingen hebben gezorgd.”

Maar het werk is nog niet af, zegt ook afdelingsvoorzitter Benjamin De Roeck:

“De mobiliteit, veiligheid en leef-kwaliteit in onze lokale omgeving zijn enkele thema’s die we nog hoger op de agenda gaan zetten. De verdere digitalisering van de gemeentelijke dienstverlening is noodzakelijk. Dringend zijn ook enkele openbare werken voor de heraanleg van Rumst-centrum.”

Inhoud, niet de postjes.

Huidig burgemeester Geert Antonio zal de 3de plaats innemen.

“Het is bij N-VA Rumst nooit om de postjes gegaan, wel om de inhoud. In 2012 hebben we als jonge ploeg heel veel tijd en moeite gestoken in onze lijstvorming en campagne. Jurgen Callaerts was toen een van de jonge krachten die hard aan de kar heeft getrokken, met een schitterend resultaat als gevolg. Een prominente rol leek hem toen nog te vroeg, al heeft hij als schepen van Financiën een schitterend parcours afgelegd. Nu is Jurgen meer dan 100 % klaar om als kopman van N-VA Rumst naar de kiezer te trekken. Maar ik blijf me uiteraard ook inzetten voor Rumst, Reet en Terhagen. Het is aan de kiezer om te oordelen welke rol mij na 14 oktober toekomt.”

Contact:

• Jurgen Callaerts - 0486 54 15 93 - Jurgen.callaerts [at] n-va.be