Schepenen kennen hun bestuursverantwoordelijkheid

Op 13 december 2012

v.l.nr. Eddy Huyghe (CD&V), Niki Dens (N-VA), Geert Antonio (N-VA), Jurgen Callaerts (N-VA), Wendy Weckhuysen (CD&V), Ilse Moons (CD&V) en Geert Van der Auwera (CD&V)

Met de afronding van het bestuursakkoord, hebben de partijen ook de bevoegdheden binnen het college van burgemeester en schepenen verdeeld. Wendy Weckhuysen wordt de eerste drie jaar burgemeester. Als bevoegdheid heeft ze die periode ondermeer burgerlijke stand en bevolking, veiligheid, personeel en milieu.

Eerste schepen Geert Antonio  (N-VA) wordt bevoegd voor openbare werken, stedenbouw, lokale economie en werk. Hij wordt ook gemeenteraadsvoorzitter. Vanaf januari 2016 veranderen zijn bevoegdheden en wordt hij burgemeester.

Tweede schepen Eddy Huyghe (CD&V) wordt bevoegd voor ruimtelijke ordening, patrimonium en juridische zaken.

Derde schepen Jurgen Callaerts (N-VA) krijgt financiën, jeugd, communicatie en landbouw als bevoegdheid. Hij wordt in 2016 voorzitter van de gemeenteraad.

Vierde schepen Geert Van der Auwera (CD&V) neemt de bevoegdheden sport, mobiliteit, erediensten, wonen, ontwikkelingssamenwerking en jaarmarkt.

Vijfde schepen Niki Dens (N-VA) wordt bevoegd voor onderwijs, BKO, cultuur en toerisme.

Tot slot wordt zesde schepen Ilse Moons (CD&V) bevoegd voor het OCMW en sociale zaken. Na drie jaar zal zij in het college worden vervangen door Luc Claes (N-VA).