Nacht van de jeugdbeweging in Rumst een succes

Op 27 oktober 2013

Op vrijdag 18/10 organiseerde de Rumstse Jeugdraad - in samenwerking met alle Rumstse jeugdverenigingen en Jeugdhuis 't Soot - de eerste Nacht van de Jeugdbeweging. Dit evenement, dat in de loop der jaren een welgeziene uitloper werd van de Dag van de Jeugdbeweging - wordt traditioneel vooral in grote steden zoals Turnhout, Mechelen en Antwerpen georganiseerd. Onder impuls van onze mandatarissen sloegen de Rumstse jongeren echter de handen in elkaar om de hoogdag van de jeugd naar de Rupelstreek te halen.

Enkele honderden jongeren, zakten vorige vrijdag af naar het Dorpshuis in Terhagen om daar een knalfuif bij te wonen. "De fuif die tot 3u zaterdagmorgen duurde verliep incidentloos door de perfecte samenwerking tussen de jeugdbewegingen onderling. Om 3u45 was de zaal grotendeels opgekuist en het buitenplein opgeruimd. Nooit gedacht dat we dat in drie kwartier zouden klaren.", licht schepen van Jeugd Jurgen Callaerts toe.